Dag 9 – Min tro

Min tro- Nu blev det väldigt svårt.. har inte vuxit upp med en tro eller vad man ska säga. Eftersom varken min mamma eller pappa är kristna eller nåt. Förut trodde jag att någon hade kommit på gud för att folk ska ha nånting att tro  på, kunna tro på att man kan bättra sig, att man kan göra misstag och bli förlåten. Jag tror där emot inte på att Jesus och dom fanns, utan bara att gud är någonting som kan hjälpa en. Asså det är så svårt att förklara eftersom jag inte själv riktigt vet vad jag tror. Fast ändå tror jag inte på gud, för varför skulle han göra världen så orättvis? I USA dör folk av fettma, och i Afrika dör folk av svält. Det är inte rättvist, och jag tror inte gud skulle låtint det vara så. Men när man verkligen behöver någon är det nog skönt att kunna ha en gud att be till, det är ju väldigt många som börjar tro på gud när man t.ex är nära döden, eller en nära är det. Det är mitt sätt att tänka på gud, lite svårt att säga när jag själv inte riktigt vet. Vissa tillfällen tror jag mer än andra.

Kommentarer
Postat av: RONJA

Gud gör inte världen orättvis. Människorna gör hälften (:

2011-08-10 @ 14:57:14

Kommentera inlägget här:

vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

har du en blogg?

vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0